Om oss

Idrottskliniken är en privatägd och fristående aktör med två friskvårdsanläggningar,
REHAB-avdelning och ett High Performance Center. Vi startade vår verksamhet 1990
och alla våra anläggningar finns i Växjö.

Vår målsättning är att erbjuda träning för alla. Träningen ska motivera och stimulera alla
behov och sinnen. Vi satsar på kvalitet, kompetens och en unik träningsmiljö. På detta
sätt når vi flera målgrupper och får dem att trivas ihop.

Vår värdegrund har sitt ursprung från idrottens värld- I en bra miljö erbjuder vi ren
och sund träning till alla. Gammal som ung, van som ovan.

Idrottsklinikens friskvård består av

• gym
  • gruppträning
  • Personlig Träning
  • massage
  • kostrådgivning

Idrottskliniken REHAB består av

• sjukgymnaster
  • naprapater
  • kiropraktor
  • rehabträning

High Performance Center består av

• elitidrottsutveckling inom fysträning
  • fystränare
  • testverksamhet
  • träningscenter

Vår gruppträningsverksamhet är framtagen genom våra egna träningskoncept, utarbetade i samarbete med Idrottsklinikens sjukgymnaster samt FortGjortkonceptet. Detta gäller även den utbildning som alla våra gruppträningsinstruktörer genomgår innan de möter dig som kund.
Det ser vi som en kvalitetssäkring.

För att skapa trygghet och en familjär känsla och upplevelse finns personal på plats under i stort sett alla våra öppettider. Det är viktigt för oss att du blir sedd och att du kan fråga oss om du har några tankar, funderingar eller helt enkelt behöver hjälp.

Välkommen till oss och känn dig som hemma!